DigitalTakeover 2018.

Kenneth Stevens o temeljnim alatima koji trebaju svakoj tvrtki

Kenneth Stevens će u svom predavanju na konferenciji Digital Takeover govoriti o glavnim alatima koje tvrtke moraju istražiti i iskoristiti kako bi svoje poslovanje učinile inteligentnijim
Foto: Youtube

Kenneth Stevens se prije više od 18 godina zaposlio u tvrtki SAP. Otada je uspješno radio na nekoliko vodećih pozicija u odjelu za korisničku podršku. Uz trenutnu poziciju Voditelja odjela Digital Enterprise Platform za regiju EMEA, Kenneth je preuzeo i ulogu glavnog tehnološkog savjetnika na domaćem tržištu – Belgija i Luksemburg – pri čemu pruža podršku lokalnim klijentima i partnerima u pogledu prijelaza na digitalno gospodarstvo.

SAP je pokrenulo pet bivših zaposlenika IBM-a prije 45 godina. Danas je tvrtka svjetski lider u razvoju aplikacija za poslovnu suradnju, a njihovi softveri pomažu u pojednostavljenju procesa i pružaju mogućnost uporabe podataka u stvarnom vremenu kako bi kompanije mogle predvidjeti ponašanje svojih kupaca.

Kenneth Stevens će u svom predavanju na konferenciji Digital Takeover govoriti o glavnim alatima koje tvrtke moraju istražiti i iskoristiti kako bi svoje poslovanje učinile inteligentnijim.

Koje su najvažnije tehnološke inovacije i procesi koje bi svaka kompanija morala usvojiti kako bi uspjela u digitalnom dobu?

Nikada dosad nije postojalo toliko mnogo obećavajućih i dostupnih revolucionarnih tehnologija – niti toliko mnogo tvrtki koje su spremne iskoristiti te tehnologije. Zahvaljujući širokom rasponu tehnologija, od strojnog učenja do Blockchain tehnologije, od oblaka do interneta stvari (IoT), pametnih uređaja, alata za analizu itd., tvrtke žele imati pametnije poslovanje i iskoristiti nove poslovne mogućnosti koje te tehnologije nude. Zašto baš sad?

Odgovor je jednostavan – većina tih tehnologija sada je održiva, a povrat ulaganja (ROI) vrlo je privlačan. Digitalna tehnologija na pametan način povezuje ljude, stvari i tvrtke. Kada to učinite, otvara se beskonačan svijet novih mogućnosti koje tvrtke mogu iskoristiti za promjenu svojih poslovnih modela, načina rada i tržišnog natjecanja. Nema više ograničenja koja su postojala kod stare tehnologije. U ovo doba transformacije smatramo da poslovne aplikacije u oblaku koje se temelje na naprednim tehnologijama predstavljaju središnji živčani sustav inteligentnog poduzeća 21. stoljeća.

Kako biste definirali „inteligentno poduzeće/organizaciju”?

Kao radnu definiciju mogu reći da bih inteligenciju stroja mjerio na temelju njegove sposobnosti da odgovori na događaje i situacije s najmanjom latencijom i najvećom preciznosti u okviru područja primjene za koje je izrađeno. Posljedično, njegova sposobnost predviđanja događaja i generiranja odgovora koji mogu biti automatizirani u svrhu ostvarivanja najboljih rezultata definirala bi ga kao inteligentan stroj. U svojem pojednostavljenom modelu upotrijebio bih analogiju razvoja inteligencije kod ljudi da opišem korake koji se mogu samostalno provoditi kao dio referentne strukture. Razvoj inteligencije započinje sa sposobnošću obrade različitih signala u okruženju, a prvi korak je postati „svjestan konteksta”. Recimo da dijete dotakne vrući tanjur i odmah reagira tako da svoju ruku makne s tog tanjura. To je drugi korak, kada je „mehanizam reakcije” već usađen i vidimo osnovni oblik inteligencije koji se manifestira u paradigmi „osjeta i reakcije”.

Takvi se događaji, koji mogu biti ugodni i neugodni, skupljaju u memoriji. S vremenom dijete može pohraniti „obrasce reakcije” koji se povezuju s određenim situacijama. Kako dijete raste, tako raspon interakcija s okolinom postaje sve složeniji. S vremenom postaje očito da dijete treba učiti, najprije pod nadzorom roditelja i učitelja koji ga uče kako može učinkovitije odgovoriti na složene situacije. S nastupom zrelosti i razvojem inteligencije, dijete se može samostalno nositi sa situacijama i prijeći na model učenja bez nadzora kako bi znalo reagirati u situacijama za koje nije pripremljeno.

Prepoznaju li jednako velike i manje kompanije u Europi potencijal podataka te pridaju li dovoljnu pažnju korištenju strojnog učenja u obradi istih?

Čak 80 % naših klijenata čine mala i srednja poduzeća, što je više od 250 000 tvrtki! Također, imamo gotovo tri milijuna tvrtki koje su u poslovnim mrežama SAP-a, i to je jedan od najbrže rastućih segmenata. Nudimo jedno od najvećih rješenja u oblaku za mala i srednja poduzeća. Ljepota poslovanja u oblaku je u tome što svima pruža jednake šanse za uspjeh. Mala poduzeća često mogu uvoditi inovacije brže od velikih poduzeća, a oblak im omogućuje najnovije tehnologije i mogućnosti – uključujući strojno učenje i „data intelligence” – kojima bi obično samo velika poduzeća imala pristup. Mala poduzeća brže usvajaju tehnologije u oblaku te ih znaju iskoristiti za rast poslovanja i usmjeravanje na svoje kupce. Za razliku od većih organizacija, mala i srednja poduzeća obično imaju manje „korporativnog kolesterola” koji moraju ukloniti – manje složenih procesa, infrastrukture i viškova. Mala i srednja poduzeća često se bolje znaju usredotočiti na traženje najboljeg načina da zadovolje svoje krajnje potrošače. Također, pružamo veliku podršku svojim partnerima u kanalu distribucije, što je od ključne važnosti za mala i srednja poduzeća, a naši su partneri također zaista zadovoljni time. Štoviše, stotine novih partnera pridružuju se SAP-u.

Na koji način nove tehnologije utječu na produktivnost te hoće li omogućiti lakše zadržavanje talentiranih zaposlenika unutar kompanija?

Sve počinje i završava empatijom prema krajnjim korisnicima. Sve se svodi na to da korisnici vole interakciju s našim rješenjima – to je jedini standard koji prihvaćamo. Tehnologija namijenjena širokoj potrošnji ulazi na radna mjesta. Ona pomaže u bržem usvajanju najnovijih inovativnih rješenja, angažiranju svih radnika i poticanju produktivnosti. Očekujemo da će korisničko iskustvo postati još važnije kako tvrtke budu razvijale tehnologije poput umjetne inteligencije (npr. chatbotovi, kontekstualni digitalni asistenti), oblaka, društvenih mreža i mobilnosti. To predstavlja golemu priliku za preoblikovanje poslovanja:

– upravljanje poslovanjem u stvarnom vremenu zahvaljujući boljoj vidljivosti

– učinkovita suradnja među timovima i među poduzećima

– poticanje značajnih promjena u produktivnosti pojedinaca

– eliminiranje ručnih zadataka i automatizacija ponavljajućih postupaka

Vjerujemo da će novi val tehnologije donijeti sa sobom 20 – 50 % više produktivnosti – a takvo povećanje nismo doživjeli od uvođenja sustava za planiranje poslovnih resursa (ERP) i alata za povećanje produktivnosti početkom 1990-ih. Ta je brojka previše značajna da bi je itko na izvršnim pozicijama zanemario. Osim toga, to će pomoći tvrtkama da povećaju angažiranost zaposlenika i zadrže talente.

(opcionalno) Umjesto konfrontiranja čovjeka i stroja, možemo surađivati i stvoriti nešto što se zove „proširena ljudskost” (augmented humanity). Kao i u svakoj tehnološkoj tranziciji, nikada ne smijemo izgubiti iz vida ljudski element. Neke stvari ne mogu napraviti ni najpametniji strojevi. Strojevi ne sanjaju. Strojevi ne postavljaju ciljeve i ne snose odgovornost. Srećom za nas, život i posao nisu samo matematička šahovska partija. Jedinstvene ljudske vještine kao što su fleksibilnost, kreativnost, znatiželja i emocionalna inteligencija uvijek će biti potrebne za upravljanje inteligentnim poduzećem.

Big Data omogućava kompanijama da uz efikasno praćenje, procesuiranje i analizu podataka unutar BI (business intelligence) od neobrađenih podataka dođu do korisnih informacija koje će unaprijediti poslovanje. Jesu li koristi od Big Data mjerljive samo povećanjem prihoda ili ti podaci nude odgovor i na neka druga važna pitanja koja nisu nužno vezana uz profit?

Big Data doslovno je gorivo modernih revolucionarnih inovacija kao što je internet stvari. U svijetu analitike navikli smo na postupke kojima se stvaraju podaci koje možemo iskoristiti za analizu. Ali sada se Big Data koristi za stvaranje procesa za digitalnu transformaciju. U ovim novim digitalnim procesima različiti koraci neprestano se mijenjaju na temelju informacija u stvarnom vremenu i algoritama. Na raspolaganju su novi signali, uključujući percepciju brenda, prediktivno održavanje, predviđanje odlaska kupaca, unutarnje prijetnje (insider threats), otkrivanje prijevara, smanjenje rizika, personaliziranu brigu i još mnogo toga….

Big Data pridonosi poboljšanju života ljudi. Na primjer, SAP-ova suradnja s Medicinskim fakultetom Sveučilišta Stanford ima za cilj postići bolje razumijevanje varijacije ljudskog genoma i učincima koje može imati u bolestima, osobito kardiovaskularnim bolestima, što će u konačnici dovesti do bolje zdravstvene skrbi i personalizirane medicine. Kada bi se upotrebljavale tradicionalne metode, analiza velike količine podataka kojima raspolažu istraživači oduzela bi goleme količine vremena.